öğretmen değerlendirme ön test-son test(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)
Okul Öncesi Taşlarla Öğreniyor Öğretmen Ön ve Son Anket Sonuçlarını
Değerlendirme Raporu
Projemiz Türkiye’nin farklı illerinden (Adana, Samsun,
Antalya ve Eskişehir) 9 okul öncesi
öğretmeniyle başlamıştır .Projedeki öğretmenlerimizin tamamının anketleri
doldurması sağlanmıştır.
Öğretmen
ön anketinde yer alan ‘Projeye hangi
ilden katılıyorsunuz?’ sorusuna öğretmenlerimizin
verdiği yanıtlar ‘1 Adana %11,1, 2 Eskişehir %22,2, 1 Samsun %11.1,
5
Antalya %55.5’şeklindedir. Sonuç olarak 9 öğretmenimiz ankete katılmıştır.
Öğretmen
ön anketindeki ‘Projeye katılım sağlayan öğrenci sayınız?’ sorusuna 9
katılımcılarımızdan ‘2 tanesi 6 öğrenci %22,2, 3 tanesi 10 öğrenci %33,3, 1
tanesi 15 öğrenci %11.1, 2 tanesi 16 öğrenci %22,2, 1 tanesi de 20 öğrenci
%11,1 ‘ cevabını vermiştir. Sonuç olarak 113 öğrencimiz projede yer almıştır.
Öğretmen ön anketinde sorduğumuz ‘e Twinning projeleri
hakkında bilgiye sahip misiniz?’ sorusuna öğretmenlerimizin %66,7 si kısmen
%33,3 ü evet cevabını vermiştir.
Öğretmen
ön anketindeki ‘Daha önce bir e Twinning projesinde yer aldınız mı?’ sorusuna
öğretmenlerimizin %33,3 ü evet %66,7 si hayır cevabını vermiştir.
Öğretmen
ön anketinde sorduğumuz ‘Bu projeye nasıl katkıda bulunabilirsiniz?’ sorusuna
öğretmenlerimizin verdiği cevaplar;
…Projenin
yaygınlaşmasını sağlayıp çocuklarımın ve velilerimin farkındalığını
arttırabilirim.
…Proje
ile ilgili tüm görevleri yerine getirerek okul öncesi eğitimde müfredata uygun
bir şekilde projeye yönelik çalışmalarda farklı yöntemler kullanarak, farklı
materyallerle öğretim ortamı sağlamak.
…Verilen
görevleri yerine getirerek, sınıf içi aktivitelerde öğrencilerimle birlikte
yaparak yaşayarak öğrenme tekniğiyle, web 2 araçlarından, teknolojiden, doğadan
faydalanarak proje ile ilgili uyumlu çalışmalar yaparak, okulumunda desteğiyle
sorumluluklarımı yerine getirerek katkıda bulunabilirim.
…Arastırmacı
uygulayıcı
…Aktif
katılım sağlayarak
…Web
2 araçları
…Arastırıp
geliştirebilirim şeklindedir.
Öğretmen
son anketinde ‘Adınız- Soyadınız?’
sorusunu öğretmenlerimizin 9 u cevaplayarak isimlerini yazmışlardır. Adile
Tuğrul, Fatma Köseoğlu, Tülin Özdemir Keniş, Gamze Öztürk, Saadet İncisoy,
Gülşah Kasap, Hatice Orhan, Münevver Çelik, Hatice Aydemir cevapları verilmiştir.
Öğretmen son anketindeki ‘Hangi şehirden
katıldınız ?’ sorusunu
öğretmenlerimiz 1 Samsun, 2 Eskişehir, 1 Adana ve 5 Antalya olarak
cevaplamıştır.
Öğretmen son anketindeki ‘Proje konumuz okul
müfredatına uygun muydu?’ sorusuna 9 öğretmenimiz EVET
%100 şeklinde cevaplandırmıştır.
Öğretmen son anketindeki ‘Projede web 2
araçları etkin ve çocuklara uygun olarak kullanıldı mı?’ sorusuna yine 9 öğretmenimiz EVET %100
şeklinde cevaplandırmıştır.
Öğretmen son anketindeki ‘Projede en çok hangi
etkinliği, etkinlikleri çocuklarla yapmaktan keyif aldınız?’ sorusuna öğretmenlerimiz;
…Taşlarla su doku, Taşlarla örüntü
…Taşlarla yapılan tüm etkinlikler çocukların oldukça
dikkatini çekti ve eğlenerek uyguladı.
…Genel olarak bütün etkinliklere çocuklar aktif katılım
gösterdiği için hepsi keyifliydi.
…Taşlarla ritim çalışmamız
…Yedikule oyunu, taşlarla matematik, taşlarla eşleştirme
…Oyun, fen deney etkinlikleri( taşın toprağa dönüşümü deney)
…Bu taş ile ne yapabilirim?,
3 taş
…Tüm Etkinlikler eğlenceli ve verimliydi şeklinde
cevaplandırdılar.
Öğretmen son anketindeki ‘Bu
projede yer almaktan mutlu oldunuz mu?’ sorusuna yine 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde
cevaplandırmıştır.
Öğretmen son anketindeki ‘Gelecek yıl tekrar
bir e-Twinning projesinde yer almak ister misiniz?’ sorusuna da yine 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde cevap
vermiştir.
Öğretmen son anketindeki ‘Projemiz hakkındaki
düşüncelerinizi kısaca bizimle paylaşabilir misiniz?’ sorusuna 9 öğretmenimiz;
…Çok güzel bir proje oldu. Çalışma arkadaşlarım ve çocuklarla
işbirliğimiz ve uyumumuz çok iyiydi. Projemizi başarıyla tamamladığımızı
düşünüyorum.
…Proje evet çok güzeldi ama bunun yanında öğrenme ve
öğretmekten zevk alan ekip
arkadaşlarımla olmaktan ve onlarla çalışmaktan ayrıca
mutluluk duydum. Taşları projeden
önce de sınıfımda kullanıyordum fakat hiçbir maliyeti olmayan
bir materyalle sınırsız çalışmalar yapılabileceğini tahmin etmemiştim. Acaba
bunu nasıl yaparız diye düşündüğümüz her şeyin sonucunda çok güzel ürünler
çıktı ortaya. Öğrencilerimizde çok eğlenerek çalıştıklarını belirttiler ve
çevrelerindeki materyalleri farklı alanlarda kullanabileceklerini fark ettiler.
…Herkesin emeğine sağlık. Guzel bir proje oldu.
…Projemiz hem bizim hem de öğrencilerimizin farklı bakış
açısı geliştirmemizi sağladı.
…Okul öncesi öğrencilerimizin gelişimlerini taşları
kullanarak geliştirdik ve destekledik.
Yaratıcılıklarını da kullanarak keyifli ve eğlenceli ürünler
çıkardık.
…Proje sayesinde farklı web 2 araçları kullanarak etkinlikleri
daha ilgi çekici hale getirdik hem ben hem öğrencilerim projeyi uygulamaktan
zevk aldık.
…Proje genelini uzaktan eğitim ile gerçekleştirdik projemiz
çocuklarımıza evde aileleriyle kaliteli vakit geçirmelerini eğlenerek öğrenmelerini
teşvik etti amaçlarına ulaşıldığını düşünüyorum.
…Etkinlikler sırasında öğrenciler oldukça meraklıydılar.
Yapılan etkinlikler çok güzeldi.
Öğrenciler için kalıcı öğrenmeler oldu.
…Öğrencilerimizin eğlenerek uyguladığı gerek uzaktan gerek
sınıf içi etkinliklere aktif katılım sağlandığı bir projeydi cevaplarını
vermiştir.
Güzel bir sonuç olarak diyebiliriz ki
öğretmenlerimizin tamamı proje sırasında veli ve öğrencileri ile iyi iletişim
kurabilmiştir.
‘’OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR’’ projesi amacına ulaşmıştır.
Yorumlar
Yorum Gönder