öğretmen değerlendirme ön test-son test(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)

 

Okul Öncesi Taşlarla Öğreniyor Öğretmen Ön ve Son Anket Sonuçlarını Değerlendirme Raporu

 

Projemiz Türkiye’nin farklı illerinden (Adana, Samsun, Antalya ve Eskişehir)  9 okul öncesi öğretmeniyle başlamıştır .Projedeki öğretmenlerimizin tamamının anketleri doldurması sağlanmıştır.

Öğretmen ön anketinde yer alan ‘Projeye hangi ilden katılıyorsunuz?’ sorusuna  öğretmenlerimizin verdiği yanıtlar ‘1 Adana %11,1, 2 Eskişehir %22,2, 1 Samsun %11.1,

5 Antalya %55.5’şeklindedir. Sonuç olarak 9 öğretmenimiz ankete katılmıştır.

Öğretmen ön anketindeki ‘Projeye katılım sağlayan öğrenci sayınız?’ sorusuna 9 katılımcılarımızdan ‘2 tanesi 6 öğrenci %22,2, 3 tanesi 10 öğrenci %33,3, 1 tanesi 15 öğrenci %11.1, 2 tanesi 16 öğrenci %22,2, 1 tanesi de 20 öğrenci %11,1 ‘ cevabını vermiştir. Sonuç olarak 113 öğrencimiz projede yer almıştır.

Öğretmen ön anketinde sorduğumuz ‘e Twinning projeleri hakkında bilgiye sahip misiniz?’ sorusuna öğretmenlerimizin %66,7 si kısmen %33,3 ü evet cevabını vermiştir.

Öğretmen ön anketindeki ‘Daha önce bir e Twinning projesinde yer aldınız mı?’ sorusuna öğretmenlerimizin %33,3 ü evet %66,7 si hayır cevabını vermiştir.

Öğretmen ön anketinde sorduğumuz ‘Bu projeye nasıl katkıda bulunabilirsiniz?’ sorusuna öğretmenlerimizin verdiği cevaplar;

…Projenin yaygınlaşmasını sağlayıp çocuklarımın ve velilerimin farkındalığını arttırabilirim.

…Proje ile ilgili tüm görevleri yerine getirerek okul öncesi eğitimde müfredata uygun bir şekilde projeye yönelik çalışmalarda farklı yöntemler kullanarak, farklı materyallerle öğretim ortamı sağlamak.

…Verilen görevleri yerine getirerek, sınıf içi aktivitelerde öğrencilerimle birlikte yaparak yaşayarak öğrenme tekniğiyle, web 2 araçlarından, teknolojiden, doğadan faydalanarak proje ile ilgili uyumlu çalışmalar yaparak, okulumunda desteğiyle sorumluluklarımı yerine getirerek katkıda bulunabilirim.

…Arastırmacı uygulayıcı

…Aktif katılım sağlayarak

…Web 2 araçları

…Arastırıp geliştirebilirim şeklindedir.

 

 

Öğretmen son anketinde ‘Adınız- Soyadınız?’ sorusunu öğretmenlerimizin 9 u cevaplayarak isimlerini yazmışlardır. Adile Tuğrul, Fatma Köseoğlu, Tülin Özdemir Keniş, Gamze Öztürk, Saadet İncisoy, Gülşah Kasap, Hatice Orhan, Münevver Çelik, Hatice Aydemir cevapları verilmiştir.

Öğretmen son anketindeki ‘Hangi şehirden katıldınız ?’ sorusunu öğretmenlerimiz 1 Samsun, 2 Eskişehir, 1 Adana ve 5 Antalya olarak cevaplamıştır.

Öğretmen son anketindeki Proje konumuz okul müfredatına uygun muydu?’ sorusuna 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde cevaplandırmıştır.

Öğretmen son anketindeki ‘Projede web 2 araçları etkin ve çocuklara uygun olarak kullanıldı mı?’ sorusuna yine 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde cevaplandırmıştır.

Öğretmen son anketindeki ‘Projede en çok hangi etkinliği, etkinlikleri çocuklarla yapmaktan keyif aldınız?’ sorusuna öğretmenlerimiz;

…Taşlarla su doku, Taşlarla örüntü

…Taşlarla yapılan tüm etkinlikler çocukların oldukça dikkatini çekti ve eğlenerek uyguladı.

…Genel olarak bütün etkinliklere çocuklar aktif katılım gösterdiği için hepsi keyifliydi.

…Taşlarla ritim çalışmamız

…Yedikule oyunu, taşlarla matematik, taşlarla eşleştirme

…Oyun, fen deney etkinlikleri( taşın toprağa dönüşümü deney)

…Bu taş ile ne yapabilirim?,  3 taş

…Tüm Etkinlikler eğlenceli ve verimliydi şeklinde cevaplandırdılar.

Öğretmen son anketindeki ‘Bu projede yer almaktan mutlu oldunuz mu?’ sorusuna yine 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde cevaplandırmıştır.

Öğretmen son anketindeki ‘Gelecek yıl tekrar bir e-Twinning projesinde yer almak ister misiniz?’ sorusuna da yine 9 öğretmenimiz EVET %100 şeklinde cevap vermiştir.

Öğretmen son anketindeki ‘Projemiz hakkındaki düşüncelerinizi kısaca bizimle paylaşabilir misiniz?’ sorusuna 9 öğretmenimiz;

…Çok güzel bir proje oldu. Çalışma arkadaşlarım ve çocuklarla işbirliğimiz ve uyumumuz çok iyiydi. Projemizi başarıyla tamamladığımızı düşünüyorum.

…Proje evet çok güzeldi ama bunun yanında öğrenme ve öğretmekten zevk alan ekip

arkadaşlarımla olmaktan ve onlarla çalışmaktan ayrıca mutluluk duydum. Taşları projeden

önce de sınıfımda kullanıyordum fakat hiçbir maliyeti olmayan bir materyalle sınırsız çalışmalar yapılabileceğini tahmin etmemiştim. Acaba bunu nasıl yaparız diye düşündüğümüz her şeyin sonucunda çok güzel ürünler çıktı ortaya. Öğrencilerimizde çok eğlenerek çalıştıklarını belirttiler ve çevrelerindeki materyalleri farklı alanlarda kullanabileceklerini fark ettiler.

…Herkesin emeğine sağlık. Guzel bir proje oldu.

…Projemiz hem bizim hem de öğrencilerimizin farklı bakış açısı geliştirmemizi sağladı.

…Okul öncesi öğrencilerimizin gelişimlerini taşları kullanarak geliştirdik ve destekledik.

Yaratıcılıklarını da kullanarak keyifli ve eğlenceli ürünler çıkardık.

…Proje sayesinde farklı web 2 araçları kullanarak etkinlikleri daha ilgi çekici hale getirdik hem ben hem öğrencilerim projeyi uygulamaktan zevk aldık.

…Proje genelini uzaktan eğitim ile gerçekleştirdik projemiz çocuklarımıza evde aileleriyle kaliteli vakit geçirmelerini eğlenerek öğrenmelerini teşvik etti amaçlarına ulaşıldığını düşünüyorum.

…Etkinlikler sırasında öğrenciler oldukça meraklıydılar. Yapılan etkinlikler çok güzeldi.

Öğrenciler için kalıcı öğrenmeler oldu.

…Öğrencilerimizin eğlenerek uyguladığı gerek uzaktan gerek sınıf içi etkinliklere aktif katılım sağlandığı bir projeydi cevaplarını vermiştir.

 

Güzel bir sonuç olarak diyebiliriz ki öğretmenlerimizin tamamı proje sırasında veli ve öğrencileri ile iyi iletişim kurabilmiştir. ‘’OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR’’ projesi amacına ulaşmıştır.

Yorumlar