OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ MÜFREDATA UYGUNLUK (Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)

 

ETKİNLİĞİN ADI: OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ

 

e TWİNNİNG PROJE ADI: OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR

 

YAŞ GRUBU (AY): 3-6 yaş (36 AY-72 AY)

 

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

DİL GELİŞİMİ

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri:

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.

Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.

Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.

 

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.

Göstergeleri:

Haklarını söyler.

Başkalarının hakları olduğunu söyler.

Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.

Göstergeleri:

Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.

İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.

Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.

 

BİLİŞSEL ALAN:

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.
Göstergeleri:
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.

 

 

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklarla otizm hakkında sohbet edilir. Farklılıklar hakında konuşulur. Çocuklardan örnekler (farklılıklarımız hakkında) gösterilir. Sonra OTİZM i anlatan animasyon izlenir. Etkinliğin sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur.

 

 

SÖZCÜKLER: OTİZM

Kavram: aynı-farklı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

öğretmen değerlendirme ön test-son test(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)