OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ MÜFREDATA UYGUNLUK (Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)
ETKİNLİĞİN ADI: OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ
e TWİNNİNG PROJE ADI: OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR
YAŞ GRUBU (AY): 3-6 yaş (36 AY-72 AY)
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla
ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap
verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:
Haklarını söyler.
Başkalarının hakları olduğunu söyler.
Kazanım 8: Farklılıklara saygı gösterir.
Göstergeleri:
Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.
İnsanların farklı özellikleri olduğunu söyler.
Etkinliklerde farklı özellikteki çocuklarla birlikte
yer alır.
BİLİŞSEL ALAN:
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular
sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla
açıklar.
Kazanım 17: Neden-sonuç
ilişkisi kurar.
Göstergeleri:
Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklarla otizm hakkında sohbet edilir. Farklılıklar
hakında konuşulur. Çocuklardan örnekler (farklılıklarımız hakkında) gösterilir.
Sonra OTİZM i anlatan animasyon izlenir. Etkinliğin sonunda çocuklara neler
hissettikleri sorulur.
SÖZCÜKLER: OTİZM
Kavram: aynı-farklı
Yorumlar
Yorum Gönder