taşlarla ağaç etkinliği müfredata uygunluk(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)
TAŞLARLA
AĞAÇ ETKİNLİĞİ
e TWİNNİNG
PROJE ADI: OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR
YAŞ GRUBU
(AY): 3-6 yaş (36 AY-72 AY)
KAZANIMLAR
VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL
ALAN:
Kazanım 1:
Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat
edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini
çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Kazanım
2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın
ipuçlarını söyler.
İpuçlarını
birleştirerek tahminini söyler.
Kazanım 5:
Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın
adını söyler.
Nesne/varlığın
rengini söyler.
Nesne/varlığın
şeklini söyler.
Nesne/varlığın
büyüklüğünü söyler.
Nesne/varlığın
dokusunu söyler.
Nesne/varlığın
sesini söyler.
Kazanım 8:
Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkların
rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların
şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların
büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların
dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.
DİL
GELİŞİMİ
Kazanım 5:
Dili iletişim amacıyla kullanır.
Göstergeleri:
Konuşma
sırasında göz teması kurar.
Sohbete
katılır.
Duygu,
düşünce ve hayallerini söyler.
Kazanım 10:
Görsel materyalleri okur.
Göstergeleri:
Görsel
materyalleri inceler.
Görsel
materyalleri açıklar.
Görsel
materyallerle ilgili sorular sorar.
Görsel
materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
Görsel
materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
MOTOR
GELİŞİM
Kazanım 4:
Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri
toplar.
Nesneleri
yan yana dizer.
Nesneleri
iç içe dizer.
Nesneleri
yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Değişik
malzemeler kullanarak resim yapar.
SOSYAL
DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 3:
Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Duygu,
düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Nesneleri
alışılmışın dışında kullanır.
Özgün
özellikler taşıyan ürünler oluşturur.
ÖĞRENME
SÜRECİ
Çocuklarla
birlikte bahçeye çıkılır ve bahçeden değişik boyut ve şekildeki taşlar
toplanır. Sınıfa getirilen taşlar incelenir.
Taşların
renkleri nasıl?
Taşların
şekilleri nasıl, neye benziyor?
Taşların
boyutları (büyük-küçük) nasıl?
Taşların
dokusu (pürüzlü- kaygan) nasıl ?
Taşlar ses
çıkarır mı?
Siz bir taş
olsaydınız nasıl bir taş olmak ve nerede bulunmak isterdiniz?
Ve son olarak çocuklara ;
Bu taşlarla
neler yapılabileceği sorulur?
Çocuklardan
değişik cevaplar alınır ve en son ’’ AĞAÇ’’ cevabı alınarak masalara geçilir.
Etkinlik
sırasında öğretmen çocuklara rehberlik eder. Değişik şekillerde (uzun dallı,
kısa dallı, yuvarlak…) taşlarla ağaç
figürü çalışılır.
Etkinliğin sonunda çocuklara neler
hissettikleri sorulur.
MATERYALLER:
Taşlar
SÖZCÜKLER: taş,
ağaç
Kavramlar:
uzun-kısa
Büyük- küçük
Kaygan-pütürlü
renkler
Yorumlar
Yorum Gönder