taşlarla ağaç etkinliği müfredata uygunluk(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)

 

TAŞLARLA AĞAÇ ETKİNLİĞİ

e TWİNNİNG PROJE ADI: OKUL ÖNCESİ TAŞLARLA ÖĞRENİYOR

YAŞ GRUBU (AY): 3-6 yaş (36 AY-72 AY)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL ALAN:

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.

Göstergeleri:

Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.

İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.

Göstergeleri:

Nesne/varlığın adını söyler.

Nesne/varlığın rengini söyler.

Nesne/varlığın şeklini söyler.

Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler.

Nesne/varlığın dokusunu söyler.

Nesne/varlığın sesini söyler.

Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.

Göstergeleri:

Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.

Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.

Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.

Nesne/varlıkların dokusunu ayırt eder, karşılaştırır.

DİL GELİŞİMİ

Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

Göstergeleri:

Konuşma sırasında göz teması kurar.

Sohbete katılır.

Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.

Göstergeleri:

Görsel materyalleri inceler.

Görsel materyalleri açıklar.

Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.

Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.

MOTOR GELİŞİM

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

Göstergeleri:

Nesneleri toplar.

Nesneleri yan yana dizer.

Nesneleri iç içe dizer.

Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.

Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.

Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.

Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklarla birlikte bahçeye çıkılır ve bahçeden değişik boyut ve şekildeki taşlar toplanır. Sınıfa getirilen taşlar incelenir.

Taşların renkleri nasıl?

Taşların şekilleri nasıl, neye benziyor?

Taşların boyutları (büyük-küçük) nasıl?

Taşların dokusu (pürüzlü- kaygan) nasıl ?

Taşlar ses çıkarır mı?

Siz bir taş olsaydınız nasıl bir taş olmak ve nerede bulunmak isterdiniz?

 Ve son olarak çocuklara ;

Bu taşlarla neler yapılabileceği sorulur?

Çocuklardan değişik cevaplar alınır ve en son ’’ AĞAÇ’’ cevabı alınarak masalara geçilir.

Etkinlik sırasında öğretmen çocuklara rehberlik eder. Değişik şekillerde (uzun dallı, kısa dallı, yuvarlak…)  taşlarla ağaç figürü çalışılır.

 Etkinliğin sonunda çocuklara neler hissettikleri sorulur.

 

MATERYALLER: Taşlar

SÖZCÜKLER: taş, ağaç

Kavramlar: uzun-kısa

                    Büyük- küçük

                    Kaygan-pütürlü

                     renkler

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

öğretmen değerlendirme ön test-son test(Tülin ÖZDEMİR KENİŞ/HABİP EDİP TÖREHAN M.T.A.L)